Van Berkum opent infocenter

“Klanten helpen anticiperen op de toekomst”

Op maandag 26 april opent installatieadviesbureau Van Berkum Advies en Techniek de deuren van een geheel nieuw hightech infocenter. Bedoeld om trend en duurzame innovaties aan klanten te demonstreren. Ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid, klimaatbeheersing, informatietechnologie, efficiëntie en werkcomfort vragen immers om nieuwe producten en diensten.

Maar vooral ook om onafhankelijk advies bij het maken van goede keuzes. Het infocenter is een smeltkroes van al deze ontwikkelingen. In dit ruime speelveld wijst Van Berkum haar klanten de weg.

Innovaties in de markt

Van Berkum laat met het infocenter zien dat het bedrijf de innovaties in de markt op de voet volgt. “In het infocenter willen we de laatste trends in klimaat- elektro- en koeltechniek aan onze klanten demonstreren”, vertelt directeur/eigenaar Rob van Berkum. “Bijvoorbeeld in duurzaam verwarmen en koelen. Dit kan tegenwoordig met slechts één systeem. Of op het gebied van het opwekken van energie. Zo verwacht ik de komende jaren een flinke opmars van zonnepanelen. Door de mogelijke toepassingen hierin te laten zien, helpen we klanten te anticiperen op de toekomst.”

Brede expertise

Van Berkum biedt een totaalpakket in klimaat-, koude- en elektrotechniek met een uitgebreide range aan producten en diensten. Zo kunnen klanten onder andere bij Van Berkum terecht voor een warmtepompsysteem, een koelinstallatie, een airco of een complete elektrotechnische installatie. Rob: “Door onze uitgebreide expertise kunnen wij een compleet installatietraject verzorgen, waarin merkonafhankelijk advies, ontwerp, uitvoering en onderhoud geïntegreerd zijn.”

Betrokken

Het bedrijf onderscheidt zich door haar persoonlijke aanpak. “Elke opdracht begint met een inventariserend gesprek. We luisteren naar wat de klant écht wil. Nog belangrijker: we denken goed na over de beste oplossing en toepassing voor de klant, voor dit moment én voor de toekomst. Wij verkopen geen producten, maar woon- en/of werkcomfort,” aldus Rob. “De zorg van de klant overnemen is daarbij onze belangrijkste uitdaging. Een storingsdienst die 24 uur per dag bereikbaar is, is daarom een belangrijk onderdeel van onze service. We voelen ons betrokken en bouwen daarmee een langlopende relatie op met de klant.”

Kaf van het koren

De werkwijze van Van Berkum vraagt meer tijd dan de zogenaamde hit&run-oplossingen die vaak worden aangeboden. Desondanks houdt Van Berkum zich prima staande in een markt waarin de druk toeneemt doordat klanten steeds kritischer worden en de concurrentie groeit. Rob: “Klanten willen meer en ze willen het snel. Om als klein bedrijf in hun behoeften te voorzien, moet je goed georganiseerd zijn. We zijn dan ook selectief in met wie we samenwerken; we scheiden het kaf van het koren. Dat geldt ten eerste voor onze medewerkers. Zij denken verder dan alleen techniek en uitvoering. Daarnaast zijn we kritisch in de keuze van onze leveranciers, onderaannemers en samenwerkingspartners. We willen een gegarandeerd product verkopen en een opdracht met een gerust hart kunnen uitbesteden. Ondanks de hoge druk in de markt kunnen we een hoog kwaliteitsniveau garanderen en blijven we nadenken.”